Аратта - На головну

Українські мультфільми
Хто ти?
  Аратта у Facebook Аратта в YouTube Версія для мобільних пристроїв RSS
Чи знаєте Ви, що:
- гетьман Петро Дорошенко останні двадцять років свого довгого й бурхливого життя прожив у почесному засланні в Росії. Був Вятським воєводою. Отримав від російського царя в маленькому містечку Яропольче (Волоколамський повіт поблизу Москви) помістя - 1000 дворів і пенсію в 1000 карбованців. Там же він і помер 9 листопада 1698 року, де і був похований. Був тричі одружений, мав двох дочок і трьох синів. Його правнучкою, по лінії останнього шлюбу з Агафією Єропкиною, була .... дружина Олександра Пушкіна – Наталя Гончарова...
Курс валюти:
 урси валют в банках  иЇва
 урси валют в обм≥нниках  иЇва
 урси валют в рег≥онах ”крањни

Погода в Україні:

Наш банер

Доведено наукою: страх змінює ДНК і може передатися генетично наступним поколінням

У світі науки 19176 переглядів

Опубліковано - 3.12.2013 01:37 | Всі новини | Версія для друку

Вчені з університету Еморі дійшли висновку, що на нашу поведінку може впливати так звана «генетична пам’ять» про події у житті попередніх поколінь.

Експерименти показали, що травмуючі події в житті, скоріше за все, змінюють активність генів шляхом хімічної модифікації ДНК в спермі, і це вносить зміни в роботу мозку і поведінку наступних поколінь, повідомляє Бі-Бі-Сі.

В опублікованій в Nature Neuroscience доповіді Брайана Діас і Керрі Ресслер з Медичного центру Університету Еморі в Атланті, йдеться, що миші, які були привчені боятися певного запаху, передають цей страх своїм дітям і онукам.

За словами експертів, це відкриття є суттєвим для досліджень в області виникнення страхів і фобій.

У рамках проведеного експерименту мишей навчили боятися запаху певної речовини - ацетофенону, що пахне квітучою черемхою. Тварин били струмом, супроводжуючи це щоразу цим запахом, поки не привчили втікати лише від одного тільки запаху.

Потім дослідники вивчили склад сперми цих мишей і виявили, що ділянка ДНК, де розташований ген рецептора Olfr151, що чутливий до запаху черемхи, метильований у дітей та онуків "наляканих" самців. Це означає, що ген посилено працює і, відповідно, в посиленому режимі працює нюховий рецептор, що сприймає цей запах.

Метилювання гена, залежно від міри, послаблює або зовсім припиняє його експресію - синтез білка, що вмикає дві наступні стадії, - транскрипцію і трансляцію.
Миші-діти боялися того ж, що їх батьки і діди, навіть якщо ніколи не “спілкувалися” з ними
Від батька до сина

Для чистоти експерименту вчені унеможливили будь-який контакт "наляканих" мишей з їхнім потомством. Проте їхні діти і "онуки", які ніколи не зустрічали своїх батьків, володіли підвищеною чутливістю до запаху ацетофенону і намагалися сховатися від нього, хоча їх самих ніхто ніколи не лякав.

Дослідники також виявили зміни в структурі мозку "наляканих" самців.

"Життєвий досвід батьків, навіть до зачаття, значно впливає на структуру і функцію нервової системи наступних поколінь", - резюмують у своїй доповіді вчені.

Результати дослідження підтверджують теорію "епігенетичного успадкування", - згідно з якою навколишнє оточення може впливати на структуру генів, і ці зміни в свою чергу передаються наступним поколінням.

"Це може бути одним з механізмів, за допомогою якого нащадки несуть на собі відбиток своїх попередників", - пояснив Бі-бі-сі один з авторів дослідження, доктор Брайан Діас.

Професор Маркус Пембрі з Університетського коледжу Лондона говорить, що результати цього дослідження дуже важливі для вчених, які займаються посттравматичним стресом і страхами, і що вони надають вичерпні свідчення того, що певна форма пам’яті може передаватися з покоління в покоління.

"Підозрюю, що ми, ймовірно, ніколи не зможемо зрозуміти причин підвищення рівня невропсихіатричних розладів, як, наприклад, ожиріння або діабет, якщо не будемо брати до уваги досвід попередніх поколінь", - сказав професор Пембрі.

Як вважають вчені, в їхньому експерименті із запахом черемхи або якась його частина потрапила в кров тварин, що відбилося на виробництві сперми, або до сперми з мозку надійшов сигнал, який змінив ДНК.

Згідно з цим дослідженням, спадкова пам’ять передається тільки по чоловічій лінії, від самців, оскільки зміни ДНК стосуються сперматозоїдів, але не зачіпають яйцеклітини.
До теми:

Більше новин за темою «У світі науки»:
Більше тем: