Аратта - На головну

23 квітня 2024, вівторок

 

Актуально
Музей «Аратта»
Невідома Аратта
Українські фільми
Українські мультфільми
Хто ти?
  Аратта у Facebook Аратта в YouTube Версія для мобільних пристроїв RSS
Чи знаєте Ви, що:
- свій шлях до Місяця радянський «Луноход» розпочав в Україні. Для підготовки команди, що ним керувала, та для випробовувань самого апарата в кримських горах під Сімферополем було створено спеціальний «місяцедром». У 70-х на Місяць було запущено всього два «трактори» — «Луноход-1» та «Луноход-2». Під час виконання місячної місії «трактористи» теж знаходилися в Криму — у центрі керування в селищі Шкільне. Пізніше зі Шкільного керували роботою космічних кораблів «Союз», брали участь у здійсненні першої міжнародної стиковки «Союз»-«Аполон», відстежували перший, і єдиний, політ радянського «човника» «Буран». Після проголошення незалежності України центр у Криму було майже повністю знищено...
Курс валюти:
 урси валют в банках  иЇва
 урси валют в обм≥нниках  иЇва
 урси валют в рег≥онах ”крањни

Погода в Україні:

Наш банер

Наш банер


Маскування привабливими гаслами. Хто “поклав око” на ГТС України?

Газоват 7234 перегляди

Опубліковано - 20.09.2017 13:56 | Всі новини | Версія для друку

Маскування привабливими гаслами. Хто “поклав око” на ГТС України?
Маскування привабливими гаслами. Хто “поклав око” на ГТС України?
Плани уряду внести ПАТ “Магістральні газопроводи України” в список держкомпаній, які не підлягають приватизації, роблять неможливим залучення зовнішніх інвестицій в підтримку і розвиток газотранспортної системи України.

Про це йдеться в листі глави секретаріату Енергоспівтовариства Янеза Копача на ім’я віце-прем’єр-міністра Володимира Кістіона, повідомляє Економічна правда.

У документі вказується, що залучення зовнішніх інвестицій в газотранспортну систему виявилося фактично заблокованим після того як влітку цього року Кабмін схвалив законопроект №6778, яким пропонується внести зміни до Закону "Про перелік об’єктів державної власності, що не підлягають приватизації".

"У законопроекті пропонується включити ПАТ "МГУ" в список підприємств, що не підлягають приватизації. Таке включення фактично означає заборону на продаж будь-якого пакету акцій МГУ будь-якому приватному інвестору", - йдеться в листі.

Копач зазначає, що залучення Україною партнера до транспортування природного газу було чітко визначено таким, що відповідає стратегічним інтересам нашої країни.

"Це допомогло б Україні позиціонувати себе як надійного партнера на європейських ринках природного газу та забезпечити собі перспективу транзиту природного газу після 2019 року (після закінчення терміну дії контракту між "Нафтогазом" і російським "Газпромом" на транзит російського газу через територію України - ЕП)", - стверджує Енергоспівтовариство.

"Пропонуючи заборонити продаж акцій МГУ третій стороні, законопроект фактично перекреслює таку можливість", - йдеться в листі.

У ньому також вказується, що Секретаріат ЕС вважає останні кроки уряду загрозою для майбутнього України як транзитера природного газу до Європи.

"На жаль, схвалення законопроекту №6778 не єдиний крок. Останнім часом ми спостерігаємо, як Міністерство енергетики фактично намагається зберегти контроль за активами з транспортування і зберігання в порушення зобов’язань України по "Договору про заснування Енергетичного співтовариства", - йдеться в тексті листа.

"Ми вважаємо, що в даний момент потрібно знайти рішення цієї проблеми, яке б дійсно відповідало інтересам України, а не інтересам окремих особистостей. Секретаріат сприятиме прийняттю такого рішення. Перш за все ми вимагаємо невідкладного відкликання законопроекту №6778", - йдеться у зверненні Копача.

ПАТ "Магістральні газопроводи України" створено в якості компанії, до якої від "Укртрансгазу" повинні були перейти функції оператора газотранспортної системи.
Законом "Про ринок природного газу" передбачена можливість залучення інвестора до роботи і управління газотранспортною системою шляхом володіння "до 49% акцій оператора ГТС".

Від "Аратти": комусь аж пече й не дає спокійно спати не прихватизована за безцінь унікальна ГТС України.

Не можна не помітити маніпулятивність аргументації панів, які виступили від імені Енерготовариства. А саме, цілком свідомо "плутаються" поняття інвестицій і власності. Причому, наявність чи відсутість інвестицій маніпулятивно прив’зується до форми власності, що є абсурдом.

Інвестор, тобто фінансовий учасник конкретного проекту, природно зацікавлений в отриманні доходу від інвестицій, а не в купівлі прав власності. Бо право власності - аж ніяк не означає гарантованого доходу.

Але право власності на майно стратегічного монополіста дає гарантований вплив на ціноутворення і конкурентноспроможність. Наприклад, саме набуття права власності на магістрану частину української ГТС - багаторічна й багатомільярдна пролема російського Газпрому. Власне, всі проекти обхідних "потоків" - результат впертості українських урядів, які відмовляли Кремлю у праві у той чи інший й спосіб поцупити унікльну транспортну систему...

Втім, історія не нова, вона виникла з 1992 р., а у 2002 р. почала набувати певних правових форм і в ній ще не поставлена крапка.
Share/Bookmark
 
Більше новин за темою «Газоват»:
Більше тем:

Останні новини:

Популярні статті:
 
 

Почуття єдності нації неможливе без поваги до себе…”
Гарріет Бічер-Стоу

 
Реклама на порталі
 

 

 

 

© АРАТТА. Український національний портал. 2006-2024.
При передруці інформації, посилання на aratta-ukraine.com обов`язкове.