Аратта - На головну

26 квітня 2024, п`ятниця

 

Актуально
Музей «Аратта»
Невідома Аратта
Українські фільми
Українські мультфільми
Хто ти?
  Аратта у Facebook Аратта в YouTube Версія для мобільних пристроїв RSS
Чи знаєте Ви, що:
- в Україні знаходиться унікальний міст, що пролягає між правим берегом однієї річки. Не вірите? Можете переконатися на власні очі, якщо відвідаєте Кам’янець-Подільську фортецю, що на Хмельниччині. Стара фортеця розташована на скелястому острові, охопленому петлею каньйону річки Смотрич. Таким чином, міст, що веде до фортеці, пролягає між двома точками правого берегу однієї річки. Крім того, ми не знайшли більше прикладів у світі, коли б міст тримався без усіляких підпор, а спирався б тільки на скелі. За однією з гіпотез, цей міст було зведено римлянами ще у II столітті під час походу Траянового війська на Дакію. Нині Кам’янецька фортифікація включена до переліку ЮНЕСКО
Курс валюти:
 урси валют в банках  иЇва
 урси валют в обм≥нниках  иЇва
 урси валют в рег≥онах ”крањни

Погода в Україні:

Наш банер

Наш банер


Дорогий бензин попри дешеву нафту: У чому проблема?

Економіка та фінанси 20959 переглядів

Опубліковано - 10.02.2015 | Всі публікації | Версія для друку

Дорогий бензин попри дешеву нафту: У чому проблема?
Через знецінення гривні ціна на бензин в Україні зростатиме й надалі, прогнозують експерти. Дешева нафта на світових ринках не в силі вплинути на ціноутворення.

З падінням гривні, лише за минулі вихідні, роздрібна ціна на бензин марки А-95 на українських АЗС зросла майже на дві гривні. Станом на ранок вівторка (10 лютого) вартість одного літра бензину сягнула майже 19,5 гривень. І це на тлі зниження цін на світовому ринку нафтопродуктів.

Однак вартість нафти на світових ринках не надто впливає на ціну дизпалива та бензину в Україні, каже в коментарі DW співголова Фонду енергетичних стратегій Дмитро Марунич. У структурі собівартості бензину визначальними є два фактори - курс долара чи євро і податок, тобто акцизний збір, який нафтотрейдери сплачують у казну, пояснює експерт. При цьому з січня цього року запроваджено додатковий збір з роздрібного обороту підакцизних товарів, який складає 5 відсотків. Проблема ще й у тому, що податок з нафтотрейдерів стягується в євровалюті, пояснює Марунич.

Бензин по 23 гривні?

85 відсотків палива на українському ринку - імпортне, відтак, курс іноземної валюти стає визначальним, каже Марунич. Основними країнами постачальниками є Польща, Білорусь та Литва. "На жаль, ціни підвищено об’єктивно, і думаю, що це тільки початок, - зазначає експерт. - Подорожчання можемо очікувати в наступні 7-10 днів". І зупинити його, на думку Марунича, може лише зміцнення гривні та боротьба з девальвацією.

Якщо курс долара зростає на одну гривню, то ціна бензину підвищується в середньому на 55 копійок, наводить розрахунок директор консалтингової компанії "А-95" Сергій Куюн. Експерт запевняє, якщо обмінний курс становитиме 25 гривень за долар, враховуючи поточну ситуацію на світовому ринку нафтопродуктів, реальна вартість бензину та дизпалива в Україні має становити 23 гривні. "Це наші розрахунки. Така ціна встановиться за тиждень. Тобто подорожчає на 4 гривні. Сьогодні на новий курс зреагував лише оптовий сегмент, а роздріб ще синхронізується", каже Сергій Куюн. Причому, 40 відсотків у ціні палива становить податок, зауважує експерт. Тобто якщо один літр коштує 20 гривень, то 8 гривень йде до бюджетів різних рівнів, пояснює він.

"Беззубий" антимонопольний комітет

Однак в Антимонопольному комітеті України є претензії до основних українських нафтотрейдерів. В комітеті переконують, що ціни завищені, а оператори ринку в змові. "Комітет може за матеріалами розгляду справи накласти штраф і надати рекомендації зменшити ціну до економічного обґрунтування, але не може змусити оператора знизити ціну", - каже голова Львівського обласного територіального відділення АМКУ Андрій Басараб в коментарі українським ЗМІ. За його словами, відомство уже порушило понад 70 справ про зловживання монопольним становищем основних операторів, серед яких є ПП "ОККО", "Лукойл", ТОВ "Альянс Холдинг" та інші.

Експерти категоричні: антимонопольному комітету немає що закинути нафтотрейдерам. "Балачки про якусь змову точаться уже рік, але жодної справи в суді немає. Ані експерти, ані оператори не почули доказів. Це наразі словесні інтервенції й не більше. Бо встановлені ціни є реальними", - каже в розмові з DW Дмитро Марунич.

Дороге пальне як гальмо економічного розвитку

З огляду на ціни, обсяги споживання пального в Україні скоротилися більш як на 20 відсотків за показниками минулого року, зазначає Сергій Куюн. Більше того, дороге пальне гальмує економіку загалом, додає він.
Самі нафтотрейдери називають минулий рік одним з найскладніших для вітчизняного ринку нафтопродуктів. Приміром, мережа автозаправок WOG на свій офіційній сторінці намагається донести до споживача, що високі ціни на пальне не в її інтересах, бо тоді падають продажі. Але вплинути на курс вони, мовляв, не в силі, а все пальне у їхній мережі - винятково імпортний продукт.

 

 
Share/Bookmark
 
Публiкацiї за темою «Економіка та фінанси»:
 
  
Публікації:

Останні новини:

Популярні статті:
 
 

Ми розпалюємо вогонь творящий. Якщо він гріє – хай. Втручатися не можемо, бо будь-яке насилля, навіть во ім’я істини, неминуче породить дисгармонію”
Олесь Бердник

 
Подорожуйте Україною комфортно і без обмежень!
 

 

 

© АРАТТА. Український національний портал. 2006-2024.
При передруці інформації, посилання на aratta-ukraine.com обов`язкове.