Аратта - На головну

11 липня 2025, п`ятниця

 

Актуально
Музей «Аратта»
Невідома Аратта
Українські фільми
Українські мультфільми
Хто ти?
  Аратта у Facebook Аратта в YouTube Версія для мобільних пристроїв RSS
Чи знаєте Ви, що:
- Київ був найбільшим містом Європи у ХІ сторіччі, в п’ятдесят разів більшим за Лондон, в десять – за Париж. Досяг свого розквіту за Ярослава Мудрого (1010-1054 н.е.), який поріднився з королівськими родинами Франції, Норвегії, Румунії та Польщі. Німецький церковний діяч XІ століття єпископ із Саксонії Титмар Мерзебурзький у своїй «Хроніці» у 1012 - 1018 роках, характеризує Київ як «велике місто, у якому більш 400 церков, 8 ринків, незліченна кількість жителів». На початку ХІ століття теперішня столиця України мала 50 тисяч населення. Для порівняння, у Лондоні на той час мешкало 20 тисяч жителів. Німецький хроніст XІ століття Адам Бременський називав Київ «суперником костянтинопільського скіпетра, найчарівнішої прикраси Греції».
Курс валюти:
 урси валют в банках  иЇва
 урси валют в обм≥нниках  иЇва
 урси валют в рег≥онах ”крањни

Погода в Україні:

Наш банер

Наш банер


Нафтопереробники створять дефіцит пального

Економіка 5281 перегляд

Опубліковано - 25.06.2011 10:16 | Всі новини | Версія для друку

Нафтопереробники створять дефіцит пального
Нафтопереробники створять дефіцит пального
Бензин А-95 влітку може подорожчати на 20-30 коп. внаслідок зупинки одного з крупних українських нафтопереробних заводів, попереджає Геннадій Рябцев, експерт науково-технічного центру "Психея".

"Один із найкрупніших нафтопереробних заводів у Лисичанську Луганської області можуть зупинити. Про причину повідомлять згодом. Усі зупинки цього заводу траплялися або наприкінці весни, або влітку. Про зупинку зараз ніхто не говорить, однак з досвіду попередніх років, вона дуже імовірна.

Влітку 2005 року Лисичанський нафтопереробний зупинили через те, що крановщик випадково зламав стіну. Вона впала на цінне обладнання. Влітку 2006 року у лінію високовольтних передач заводу влучила блискавка. І завод також зупинили. У травні 2007-го завод зупиняли, бо зміліла річка Сіверський Донець, воду з якої використовували для потреб заводу.

Всі ці зупинки невипадкові Адже влітку найбільший попит на пальне. Тому нафтопереробникам вигідно створити дефіцит, з тим щоб підняти ціни на бензин, а отже й збільшити прибутки. Якщо зупинки заводу не буде, ціни на пальне лишаться на нинішньому рівні", - пояснив Геннадій Рябцев.

Лисичанський нафтопереробний завод виробляє 113, 4 тис. т пального у місяць — близько чверті загального об'єму продажів в Україні. В разі зупинки НПЗ дефіцит удасться покрити лише за місяць, за рахунок імпорту пального.

Наприкінці червня на українських автозаправних станціях бензин А-92 продають по 9,89-10,11 грн/л, А-95 по 9,94-10,7 грн/л.

В Україні діють 5 НПЗ — в Лисичанську, Кременчуці, Одесі, Дрогобичі та Шебелинці. За рік із української, азербайджанської та російської нафти виготовляють 7 млн тонн бензину. На початку 90-х переробляли 20 млн т. Ще 3 млн тонн імортують. Більше половини імпортного пального надходить із Білорусі. Решта - з Росії, Румунії, Литви, Польщі, Угорщини.

Одеський нафтопереробний завод належить російській компанії "Лукойл", лисичанський нафтопереробний завод - російсько-британській корпорації "ТНК ВР", Кременчуцький НПЗ - українській "Укрнафті", Дрогобицький і Шебелинський НПЗ належать "НПК "Галичина".
Share/Bookmark
 
Більше новин за темою «Економіка»:
Більше тем:

Останні новини:

Популярні статті:
 
 

Нація не помирає від інфаркту, вона помирає тому, що в неї відібрали мову”
Ліна Костенко

 
 

 

 

 

© АРАТТА. Український національний портал. 2006-2025.
При передруці інформації, посилання на aratta-ukraine.com обов`язкове.