Аратта - На головну

8 липня 2025, вівторок

 

Актуально
Музей «Аратта»
Невідома Аратта
Українські фільми
Українські мультфільми
Хто ти?
  Аратта у Facebook Аратта в YouTube Версія для мобільних пристроїв RSS
Чи знаєте Ви, що:
- свій шлях до Місяця радянський «Луноход» розпочав в Україні. Для підготовки команди, що ним керувала, та для випробовувань самого апарата в кримських горах під Сімферополем було створено спеціальний «місяцедром». У 70-х на Місяць було запущено всього два «трактори» — «Луноход-1» та «Луноход-2». Під час виконання місячної місії «трактористи» теж знаходилися в Криму — у центрі керування в селищі Шкільне. Пізніше зі Шкільного керували роботою космічних кораблів «Союз», брали участь у здійсненні першої міжнародної стиковки «Союз»-«Аполон», відстежували перший, і єдиний, політ радянського «човника» «Буран». Після проголошення незалежності України центр у Криму було майже повністю знищено...
Курс валюти:
 урси валют в банках  иЇва
 урси валют в обм≥нниках  иЇва
 урси валют в рег≥онах ”крањни

Погода в Україні:

Наш банер

Наш банер


Пристрасті навколо української ГТС: у Кремлі не можуть спати спокійно

Газоват 5163 перегляди

Опубліковано - 13.07.2011 10:56 | Всі новини | Версія для друку

Пристрасті навколо української ГТС: у Кремлі не можуть спати спокійно
Пристрасті навколо української ГТС: у Кремлі не можуть спати спокійно
Росія та Німеччина зацікавлені у створенні тристороннього газотранспортного консорціуму з Україною. У Києві існує думка, що Україна може самотужки модернізувати ГТС.

Майже 53 відсотки українців підтримують ідею співпраці України з Євросоюзом та Росією під час модернізації української ГТС – принаймні так стверджують науковці київського Інституту імені Горшеніна, посилаючись на власне опитування. З результатами дослідження учасників круглого столу, присвяченого майбутньому газотранспортною системи, ознайомив представник цього дослідницького центру Володимир Застава.

Директор Центру ім. Бердольда Бейца при Німецькому товаристві з питань зовнішньої політики Олександр Рар, виступаючи на форумі в Києві, нагадав, що частина української ГТС побудована німецькими фірмами. Хоча це було 35 років тому, німецькі фахівці добре знають українську газотранспортну систему, мають технічне устаткування і капітал, сказав Рар. Він запевнив, що Берлін готовий повернутися до ідеї тристороннього газотранспортного консорціуму за участі Росії, України та ЄС, якщо з Києва надійде відповідний сигнал.

Ідею консорціуму підтримав і гендиректор Фонду національної енергетичної безпеки Росії Костянтин Сімонов. Він зауважив, що спорудження обхідних газогонів - Північного та Південного потоків – «дозволить взагалі прибрати Україну з газового транзитного бізнесу». Сімонов закликав «виключити політику з проблеми модернізації та спільного управління українською ГТС». Він наголосив, що «не висуває ультиматумів Україні, але щойно перша труба Південного потоку ляже в Чорне море, дискусія про українську ГТС стане безглуздою».

Український маршрут транзиту азійського газу лишається найдешевшим і найвигіднішим, а проекти російських обхідних газогонів мають на меті «підвищити політичну могутність Росії через можливість відімкнути Україну і цілу Східну Європу від газопостачання», - вважає політолог Олександр Палій. Він закликав не поспішати з вирішенням долі української ГТС. На його думку, треба протидіяти «спробам штучного банкрутства» «Нафтогазу України».

Суверенна модернізація

Росії газотранспортний консорціум вигідний, оскільки Москва хоче менше платити за транзит і використовувати всі потужності українських підземних газосховищ, продовжив Палій. Німеччина, за його словами, теж не проти «увійти в прибутки, які Україна потенційно може сама отримувати за транзит газу». Перевагу консорціуму експерт вбачає лише в тому, що таким чином можливо вдасться спонукати Росію і надалі використовувати українські потужності.

Депутат Верховної Ради від фракції БЮТ Сергій Пашинський послався на експертні оцінки, згідно з якими, без модернізації пропускна здатність української ГТС здатна безаварійно задовольняти постачальника та споживачів газу ще 20 років. Водночас він визнав, що сучасні газокомпресорні технології дозволили б заощаджувати на транзиті сотні мільйонів доларів щороку. Депутат підрахував, що вартість модернізації української ГТС оцінюється в 2,6-3 мільярди доларів. Саме такі гроші, за його словами, Україна щороку отримує за транзит російського газу до Європи. Отже, може сама взятися за модернізацію.
Україна в системі Європейських ГТС
Україна в системі Європейських ГТС

Share/Bookmark
 
Більше новин за темою «Газоват»:
Більше тем:

Останні новини:

Популярні статті:
 
 

Єдина країна в світі, де не викладалася в університетах історія цієї країни, де історія вважалася чимось забороненим, ворожим і контрреволюційним, — це Україна. Другої такої країни на земній кулі нема. Де ж рождатися, де плодитися дезертирам, як не у нас? Де рости слабодухим і запроданцям, як не у нас? Не вина це дезертирів, а горе. Не судить їх треба, а просить прощення і плакати за погане виховання, за духовне каліцтво у великий час. Їх не учили Батьківщині — їх учили класовій ворожнечі і боротьбі, їх не учили історії. Народ, що не знає своєї історії, є народ сліпців.”
Олександр Довженко

 
Відпочинок на схилах Дніпра
 

 

 

 

© АРАТТА. Український національний портал. 2006-2025.
При передруці інформації, посилання на aratta-ukraine.com обов`язкове.