Аратта - На головну

10 травня 2025, субота

 

Актуально
Музей «Аратта»
Невідома Аратта
Українські фільми
Українські мультфільми
Хто ти?
  Аратта у Facebook Аратта в YouTube Версія для мобільних пристроїв RSS
Чи знаєте Ви, що:
- в містечку Глухів (Сумська область) 12 травня 1870 року, поширилися звістка, що їх знаменитому земляку Артемію Яковичу Терещенко, відомому цукрозаводчику та меценату височайшим указом надано потомственне дворянство. Сини згодом гідно продовжували його справу. А от численні онуки, вже стали прикладати свої здібності в інших іпостасях. Михайло Іванович Терещенко був міністром фінансів та закордонних справ в уряді О.Керенського; Федір Федорович Терещенко був талановитим авіаконструктором, вельми високо цінувався Жуковським, й літаки його конструкцій були прийняті на озброєння російською армією в І Світовій війні...
Курс валюти:
 урси валют в банках  иЇва
 урси валют в обм≥нниках  иЇва
 урси валют в рег≥онах ”крањни

Погода в Україні:

Наш банер

Наш банер


Утилізаційний збір може знищити легальний ринок автомобілів

Економіка 5996 переглядів

Опубліковано - 27.11.2012 11:34 | Всі новини | Версія для друку

Утилізаційний збір може знищити легальний ринок автомобілів
Утилізаційний збір може знищити легальний ринок автомобілів
В Україну можуть припинити ввозити європейські, японські та американські автомобілі, кажуть імпортери.

Вони побоюються, що Верховна Рада на своєму останньому засіданні у грудні може ухвалити закон про утилізаційний збір на транспортні засоби. Це може підвищити ціни і на автомобілі, зібрані в Україні, відзначають експерти. Вони також попереджають, що СОТ може відповісти санкціями.

У Всеукраїнській асоціації автоімпортерів та дилерів прогнозують припинення ввезення американських, європейських та японських автомобілів на територію України, якщо норма про утилізаційний збір буде введена лише для імпортерів. Утім, у парламентський більшості саме це зробити і планують. За словами члена комітету з економічної політики, депутата від Партії регіонів Олексія Плотникова, Україна не має вибору.

«Дуже прив’язаний закон до відповіді на дії Росії щодо українських автомобілів. Тут важко сказати, як піде. З точки зору вільного руху товарів, з точки зору принципів Світової організації торгівлі я не бачу, що такий закон треба ухвалювати. Але, знову ж таки, якщо проти України відбуваються дії іншої сторони, то, в принципі, Україна вправі вводити такі заходи у відповідь», – сказав Плотников.

Зростуть ціни і на продукцію українських автозаводів – Назаренко

Після того, як це рішення «знищить» імпорт автомобілів в Україну, зростуть ціни і на продукцію українських автозаводів, що працюють за повним циклом, вважає голова Всеукраїнській асоціації автоімпортерів та дилерів Олег Назаренко. Він припускає, що саме це і є на меті у лобістів закону про утилізаційний збір.

«Навіщо для того, щоб закінчити торговельну війну з Росією, оголошувати торговельну війну всьому світові? Я припускаю, що впродовж місяця підпишуть міжурядову українсько-російську угоду, яка взаємно скасує цей збір. Оскільки у нас такі угоди сильніші за закони, то вийде, що між Росією та Україною цього збору немає, а податок проти японських, американських та європейських автомобілів тишком-нишком ввели. Саме у цьому хитрість, в цьому «гра у наперстки», – наголосив Назаренко.

У торговельній автомобільній війні Росія має кращі позиції – Шевляков

Економічні експерти відзначають, що виробники чи імпортери автомобілів, дійсно мали б сплачувати за утилізацію своєї продукції. Водночас, важко зрозуміти, куди підуть кошти від утилізаційного збору в Україні, зауважив у коментарі для Радіо Свобода аналітик Міжнародного центру перспективних досліджень Ігор Шевляков. Крім того, таким рішення Україна може порушити правила Світової організації торгівлі, а відтак, отримати у відповідь додаткові мита на свій експорт, наприклад, метал чи хімічну продукцію, зауважив експерт.

«Автоімпорт – це досить чутлива стаття української зовнішньої торгівлі. Тому така пропозиція має бути дуже сильно аргументована. А саме цього наразі і бракує. Росія експортує до провідних країн світу продукцію, здебільшого сировину, яка навряд чи стане об’єктом якихось санкцій. Водночас для України більше значення мають можливі зміни торговельного режиму з боку цих країн», – зазначив Шевляков.

Із 1 вересня 2012 року в Росії набув чинності закон про 30-відсотковий утилізаційний збір на окремі види транспортних засобів. Український уряд постановою від 3 вересня запровадив утилізаційний збір на російські автомобілі і автобуси. 19 листопада Кабмін розробив законопроект про введення утилізаційного збору з усіх імпортованих і вироблених у країні автомобілів. У Всеукраїнській асоціації автоімпортерів та дилерів припускають, що 4 грудня Верховна Рада може ухвалити цей документ із поправками, які поставлять імпортерів у нерівні умови.

Згідно з ним, базова ставка збору для легкових автомобілів становитиме 5,5 тисячі гривень, а для вантажних автомобілів, автобусів та спецтехніки – 38 тисяч гривень. Підсумкова сума утилізаційного збору залежатиме від спеціального коефіцієнта.

За урядовою пропозицією, українські виробники автомобілів, що мають повний цикл виробництва, зможуть проводити утилізацію самостійно. Таких підприємств в Україні зараз лише два: «Укравто» і «Богдан».

Від «Аратти»: те, що відбувається під гаслом захисту національних інтересів дуже нагадує туповату спробу переділу ринку автомобілів. Ми не поділяємо думки про те, що введення утилізаційного збору перекриє імпорт автомобілів. Точніше - ми не маємо сумнівів що цей збір перекриє легальний імпорт автівок. Але враховуючи рівень корупції - ми впевнені, що цей законопроект спрямований на розвиток «сірого» і «чорнго» ринків, на яких будуть отримувати надприбутки чиновники різних рівнів.

Щоб це зрозуміти - достатньо пригадати історію СРСР. Адже, тодішня комуністична держава офіційно практично не імпортувала автомобілів, оскільки продукція совкового автопрому не витримувала конкуренції з іноземними аналогами, з яких була скопійована. Але, окремі громадяни мали змогу придбати будь-яку іномарку. Для цього існував напівлегальний ринок б\у автівок.

Схема дуже проста: громадянин, який мав можливість виїхати за кордон купував авто і перегоняв у совок. Потім машина перереєстровувалася і продавалася, зрозуміло, з солідною надбавкою. Проте, тоді, враховуючи ізоляціоністську політику комуністичного керівництва, кількісно такий ринок був мізерний, а ціни на ньому - захмарні.

Тепер все значно простіше. Для ділків не становить великої проблеми найняти армію «човників», які будуть гоняти автівки з Європи. Проте, продаватися вони будуть не в офіційних автосалонах, де громадянин купуючи товар, отримує законні гарантії його якості та легального походження, а на базарах і без жодних гарантій і правового захисту.
Share/Bookmark
 
Більше новин за темою «Економіка»:
Більше тем:

Останні новини:

Популярні статті:
 
 

Коли хоч в невеличкій частині народу жевріє ідея незалежності, коли хоч частина народу має змогу виявляти волю нації, то це ліпше, ніж коли нидіє цілий мозок нації в рабстві, атрофуючи в цілій нації волю до самостійного життя”
Дмитро ДОНЦОВ

 
 

 

 

 

© АРАТТА. Український національний портал. 2006-2025.
При передруці інформації, посилання на aratta-ukraine.com обов`язкове.